3.7.12

Redha, atau pasrah.

Redha dan pasrah memang dua benda yang berbeza. Tweet2, aku [masih] belum tengok Ombak Rindu lagi okeh.

Soalan aku, melepaskan peluang di depan mata itu dikira redha atau pasrah?

Sebab baru-baru ni, aku telah melepaskan sesuatu, yang sepatutnya aku jangkakan (jika diizinkan Allah) menjadi hak aku. Ermm, how to say..it's complicated. So - it's for me to know and for you to find out. Ecehwah puihh.

Bila 'disuruh' untuk melepaskan, maka aku lepaskan. Aku cuma fikir, aku perlu redha dengan apa yang jadi. Aku cuma fikir, sudah bukan rezeki.

Tapi bila dapat tau alasan disebalik aku perlu 'melepaskan', aku rasa macam tak patut pulak sebab aku tak fight langsung.


Sebab bila fikir-fikir balik - betul ke aku redha? Atau aku sekadar pasrah?

posted from Bloggeroid

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...